
Brno: Být vidět se vyplatí. Obzvláště v dopravě
Kancelář Brno – Zdravé město Magistrátu města Brna realizuje za finanční podpory Jihomoravského kraje od 19. října do 6. listopadu 2015 projekt Zvyšování viditelnosti chodců a cyklistů v dopravě. Smyslem projektu je prostřednictvím série osvětových akcí v brněnských obchodních centrech Omega a Velký Špalíček informovat veřejnost o významu viditelnosti v dopravě.„Ze statistik vyplývá, že chodci, kteří nepoužívají reflexní doplňky, jsou desetkrát častěji účastníky dopravních nehod se smrtelnými následky než chodci s reflexními prvky,“ uvedl Martin Farář, vedoucí Besipu Ministerstva dopravy.
Dle údajů Besipu z roku 2013 o počtu usmrcených chodců je nejrizikovější v rámci dne období mezi 5.–7. hodinou ranní a 16.–20. hodinou odpolední. Je to čas, kdy se rozednívá a stmívá a zároveň je na silnicích rušno. Vliv na nehodovost má rovněž nepozornost řidičů, ale také specifika počasí, jako je mlha, oslnění sluncem apod. „Pozdní rozednívání a brzké stmívání je hlavním důvodem, proč jsme kampaň situovali právě do těchto podzimních měsíců,“ sdělila vedoucí Kanceláře Brno – Zdravé město Ivana Draholová.
Termíny konání akcí:
19. – 23. 10. 2015: Omega, nám. Svobody 9, 14 – 18 hodin
2. – 6. 11. 2015: Velký Špalíček, Mečová 2, 14 – 18 hodin
[...]
Související témata ...
Dopravní bezpečnost a zklidňování dopravyDopravní výchova a osvěta (programy, akce a kampaně)
Úrazy a otravy