Znojmo: Pravidelná kontrola vizuálního smogu v centru
Znojmo je pro mnoho měst příkladem v otázce tzv. vizuálního smogu v centru města, tedy v tom, jak má vypadat reklamní označení v centrech historických měst. Díky platným pravidlům pro umisťování reklam do městské památkové rezervace, které existují už od roku 2007, a také díky spolupráci s podnikateli nehyzdí barevné nebo světelné cedule historické centrum města, ale najdete tu vkusné a jemné reklamy, na jejich výrobu a umístění mohou navíc podnikatelé žádat od města dotaci. „Pokud po podnikatelích něco chceme, je férové jim nabídnout pomocnou ruku. Hezké historické centrum města totiž chceme všichni,“ říká starosta města. Aby tomu tak zůstalo i nadále, provádí město každoročně kontrolu reklam v centru. Tu poslední provedlo oddělení památkové péče ve spolupráci s městskou architektkou, stavebním úřadem a památkovým ústavem v minulých dnech.
[...]
Zhlédnuto měsíčně 6
i
Příklady dobré praxe nemají charakter zpravodajství o aktuálním dění. Jedná se o aktivity, které mohou být staršího data, ale přesto jsou inspirativní. Jejich zveřejnění v Galerii udržitelného rozvoje, na stránce Dobrá praxe nebo v Inspiromatu NSZM nemá souvislost s datem jejich realizace. Texty článků jsou ponechány v původním čase a situaci.
Použité fotografie a obrázky jsou poskytnuty jednotlivými municipalitami, případně se jedná o ilustrační foto z oficiálně přístupných zdrojů.