Vsetín: Globální vzdělávání na základní škole
Fair trade, potravinová bezpečnost, rozvojová či humanitární pomoc – teoretické znalosti i praktické zkušenosti, pomoc s kampaněmi, konkrétní příklady i osvětová činnost – to vše je součástí již několik let běžícího programu globální rozvojové výchovy na ZŠ Rokytnice na Vsetíně.
Základní informace
Název obce/města/regionu: | Vsetín |
---|---|
Kontakt: | Město Vsetín |
Příjmení, jméno: | Sedláček Bohuslav |
Organizace: | ZŠ Vsetín, Rokytnice 436 |
E-mail: | bohuslav.sedlacek@gmail.com |
Telefon: | +420 732 967 206 |
Téma: | Výchova a osvěta k UR a globálním tématům Kvalita a prostupnost vzdělávání; inovativní aktivity škol; poradenství pro rodiče |
Popis a výstupy |
|
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? | Byl zaveden povinný předmět GLOBÁLNÍ VÝCHOVA pro žáky 9. ročníku jako součást ŠVP. Žáci se v daném předmětu vzdělávají v oblasti globální rozvojové výchovy, a realizují projekty s konkrétním dopadem. Podílí se na kampani Fairtradová škola, pomáhají s realizací informačních kampaní o fair trade (fairtradová čokoláda). V minulosti ve spolupráci s městem Vsetín zorganizovali konferenci o fair trade ve Vsetíně. Žáci behěm školního roku studují i další témata jako např potravinovou bezpečnost, vybrané globální problémy, seznamují se s životy jiných kultur, ujasňují si rozdíl mezi rozvojovou a humanitární pomocí. |
---|---|
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )? | Fairtradová škola, fairtradová snídaně, projekt La Mgonpo, natáčení videospotů o globálních problémech. |
Začátek aktivity: | 30.09.2011 |
Konec aktivity: | 31.12.2015 |
Příloha | Globální rozvojové vzdělávání na ZŠ PDF (1,6 MB) |
Doporučení a inspirace |
|
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem? | Předmět globální výchova umožňuje zaměření sa problémy současného světa cíleně, nikoliv okrajově. |
Příloha: | |
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace |
|
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila? | Bylo nutné čelit návrhům některých kolegů, že předmět globální výchova je zbytečný a časovou dotaci tohoto předmětu by bylo vhodné využít pro posílení jiných, tradičních předmětů jako např. dějepis nebo zeměpis. |
Aktéři |
|
Název: | ZŠ Vsetín, Rokytnice 436 |
IČO nebo jiný registrační údaj: | 60990457 |
Adresa: | Rokytnice 436 |
Web: | http://www.zsrokytnice.cz/ |