• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Prachatice: Klimatická škola pro udržitelný život

Projekt "Klimatické školy pro udržitelný život" se zabývá zlepšením prostředí obce s ohledem na klimatické změny. Do projektu jsou zapojeni žáci Montessori ZŠ Prachatice, Národní. Žáci prochází labyrintem, ve kterém se seznamují se svým okolím, se sebou samými, se silnými a slabými stránkami života v obci, s pilíři udržitelného rozvoje a navrhují projekty, které by bylo možno v obci realizovat. Součástí je setkání a diskuze s různými zájmovými skupinami a zástupci města. Závěrem bude realizovaný projekt, jeho propagace a promýšlení dalších možností

Více info o městě

Základní informace

Název obce/města/regionu: Prachatice
Příjmení, jméno: Kozlová Dagmar
Organizace: ZŠ Prachatice, Národní 1018
E-mail: kozlova@seznam.cz
Telefon: 728730762
Téma: Výchova a osvěta k UR a globálním tématům
Mládež

Popis a výstupy

Co bylo cílem? Co byly hlavní výstupy? Jaký byl průběh / kroky realizace? Ze strany dětí navrhnout konkrétní projekty pro Prachatice, které reagují na téma změn klimatu.
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )? Během prezenční výuky jsme pořizovali fotografie, během distanční výuky pouze screen shot obrazovky, viz. příloha.
Začátek aktivity: 01.09.2020
Příloha

Rozpočet

Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity? [tis. Kč] 10
Jak byla aktivita financována? Aktivita je financována v rámci projektu DAMOKLES

Doporučení a inspirace

Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem? Pokud jsou děti motivovány, projevují velký zájem o to, co se v obci děje, mají potřebu se k projektům a k životu v obci vyjadřovat. Nebojí se diskuze a mají mnoho nápadů, které dokáží dotáhnout do konce. Není třeba jim nic podsouvat, dokáží vymyslet a zrealizovat mnohé.

Využívali jsme a využíváme metodiku Školy pro udržitelný život.

Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace

Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila? Pokud pominu dobu distanční výuky, není nic, co by realizaci ovlivnilo. Na druhou stranu je třeba uvést, že ani distanční výuka nás nezastavila a vše je při troše dobré vůle možné převést do on-line prostředí, byť to samozřejmě ani zdaleka není ideální. Velkým překvapením, myslím, že pro všechny bylo, že po diskuzi se zástupci města došlo k realizaci zcela nového projektu, který děti neměly ve svém zásobníku.

Monitorování a evaluace

Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu? Projekt je zatím ve fázi přípravy a počátků realizace. Už teď je ale jasné, že dopadem, nevím, jestli měřitelným, je zvýšení zájmu dětí o život v obci, propojení dětí a seniorů, a do budoucna zlepšení kvality života v obci s ohledem na dopady na životní prostředí.
K jakým zjištěním jste při evaluaci aktivity/projektu došli? Ještě nedokážeme zcela posoudit
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat? Určitě plánujeme v projektu pokračovat. Možná už se ho budou účastnit jiné děti, ale nápadů je mnoho a věřím, že s novými dětmi přijdou i nové projekty.

Další poznámky

Další poznámky Z našeho pohledu je určitě důležité věřit ve schopnosti dítěte, nic zbytečně neorganizovat a nechat děti projevit svůj názor. Důležité bylo jít do projektu bez vlastní myšlenky na projekt a to se jednoznačně vyplatilo. Děti vše vymyslely samy, s drobnou dopomocí i samy realizují.

Aktéři

Název: ZŠ Prachatice, Národní 1018
IČO nebo jiný registrační údaj: 00583278
Adresa: Národní 1018, 38301 Prachatice
Web: http://www.narodka.cz
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

Prachatice

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe z tématu