Dačice: Finanční analýza města jako veřejnoprávní korporace
Naším cílem bylo posoudit finanční pozici veřejnoprávní korporace (dále také "VPK") Města Dačice, tj. města a jeho organizací. Na základě informací a dat získaných v průběhu zpracování analýz jsou navržena opatření vhodná pro udržení či zlepšení finančního zdraví veřejnoprávní korporace.
Pro zpracování finančních analýz byla zvolena metoda multidimenzionálního ukazatele tzv. Komplexní ukazatel finančního zdraví™ (dále také "KUFZ").
Díky KUFZ™ je také možné snadno provádět benchmarking s jinými, podobnými věřejnoprávními korporacemi.
Pro zpracování finančních analýz byla zvolena metoda multidimenzionálního ukazatele tzv. Komplexní ukazatel finančního zdraví™ (dále také "KUFZ").
Díky KUFZ™ je také možné snadno provádět benchmarking s jinými, podobnými věřejnoprávními korporacemi.
Basic information
Name of the city/town/region: | Dačice |
---|---|
Surname, firstname: | Karel Macků |
Organization: | Město Dačice |
E-mail: | starosta@dacice.cz |
Subject: | Systém finanční a jiné podpory, získávání externích zdrojů; finanční řízení Výkon veřejné správy vč. metod kvality a CSR |
Description and outputs |
|
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? | Výsledkem bylo zhodnocení finační pozice města Dačice a to v několika oblastech např. krytí nákladů, celková zadluženost, finační nezávislost města či potenciál veřejných služeb. Klíčovým poznáním bylo především relativně vyčerpávající se využitelný potenciál infrastruktury pro poskytování veřejných služeb veřejnoprávní korporace Dačice v kombinaci s velmi vysokou měrou závislosti na daňových výnosech a negativním trendem v počtu obyvatel města. Tyto tři faktory dohromady znamenají zásadní riziko pro dlouhodobý úspěšný rozvoj municipality. Výhodou je značný prostor pro využití dluhového financování při případné snaze toto riziko snížit a trend zvrátit investováním do veřejné infrastruktury. Součástí aktivity byla analýza vertikální spolupráce města Dačice se dvěma svými organizacemi (Městské lesy a Technické služby Dačice s.r.o). Snahou bylo poskytnout oběma organizacím ukázky řešení spolupráce s veřejnými zadavateli a naplnění požadavků zákona č. 134/2016 Sb.o zadávání veřejných zakázek na tzv. „in-house zadávání“ (tj. uzavírání smluv na dodávku zboží, služeb nebo stavebních prací, které nejsou považovány za zadání veřejné zakázky, a proto je možno je zadat „napřímo“ bez povinnosti uskutečnit zadávací řízení dle zákona). byla navržena řešení, která umožní organizaci uplatňovat § 11 a § 12 zákona č. 134/2016 o zadávání veřejných zakázek a definovat případné nezbytné změny, které je nutno v této souvislosti provést. |
---|---|
Were the implemented activities documented? | ANO V rámci projektu byla předána písemná zpráva, která obsahovala veškeré informace o průběhu, výsledcích, závěrech a doporučeních, které vyplynuly z provedené finanční analýzy. Aktivity byly schváleny v RM a následně došlo k realizaci. Většina aktivit byla zrealizována do 6 měsíců od schválení v RM. |
Start of activity: | 01.05.2018 |
End of activity: | 30.09.2018 |
Budget |
|
What were the financial costs of carrying out the activity? | [tis. Kč] 264 |
How was the activity funded? | Národní síť Zdravých měst ČR (projektové zdroje ESF/OPZ) |
Recommendations and inspiration |
|
What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? | Dalším městů a obcím lze doporučit, aby se zaměřili na vyčerpávající se potenciál infrastruktury pro poskytování veřejných služeb, dále na vysokou míru závislosti na daňových výnosech, soulad strategických cílů města s cíli zřizovaných a zakládaných organizací a jejich operativní řízení a metodické vedení. Konkrétní aktivity a změny procesů byly odsouhlašeny vedením města v RM. Hlavní doporučení: 1)Status Quo (zachování stávajícího stavu) 2) Průběžný monitoring a controlling 3) Důsledně a kontinuálně propočítávat podíl poskytovaných služeb veřejným a soukromým subjektům k dodržení § 11 a § 12 zákona o zadávání veřejných zakázek. Ze strany zakladatele doporučujeme pravidelný a průběžný monitoring tohoto ukazatele, který by klouzavě za poslední 3 roky neměl klesnout pod 80%. |
Risk, obstacles and positive moments in the implementation process |
|
During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? | Kladně projekt ovlivnila aktivní součinnost, kterou poskytoval starosta města Dačice. |
Monitoring and evaluation |
|
Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? | Výstupy jsou monitorovány a navržená opatření realizována. Výsledky se nedají meřit či vyhodnotit v krátkém období např. do 1 roku od ukončení aktivity. |
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? | Ano, nadále budeme uplatńovat navržená opatření. |
Partakers |
|
Name: | DYNATECH s.r.o. |
Company number or other registration data: | 25501003 |
Address: | Londýnské náměstí 853/1, Brno, 639 00 |
Web: | http://www.dynatech.cz |
Another partakers |
|
Název: | Městské lesy Dačice s.r.o. |
Name: | Technické služby Dačice s.r.o. |