Ústí n.L.: Slavné lokální značky z regionu
Cílem projektu „Originally made in Ústí nad Labem", je prezentace a propagace města Ústí nad Labem ve spojení se slavnými značkami formou reklamní kampaně. Tento projekt se snaží připomenout občanům existenci tradičních regionálních značek produktů, které byly či jsou s městem Ústí nad Labem spojeny. Město totiž vyrostlo z průmyslové tradice, jeho image je však spojována pouze s negativními aspekty této činnosti. Především připomíná, že dědictvím této průmyslové tradice nejsou pouze tovární komíny, ale řada proslulých českých značek. Některé mají za sebou více než sto let své existence a dodnes se těší svému věhlasu. Problémem je, že řada pamětníků na to zapomněla a mladší generace o těchto výrobcích většinou ani netuší.
Basic information
Name of the city/town/region:
Ústí nad Labem
Contact:
Statutární město Ústí nad Labem
Organization:
Magistrát města Ústí nad Labem
Subject:
Podnikání, investice, stavebnictví, suroviny Místní tradice, patriotismus a folklor
Description and outputs
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Slavné tradiční značky hledalo město společně s pracovníky Muzea města Ústí nad Labem, Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, výtvarníky, grafiky a dalšími subjekty. Mezi tyto značky patří ústecká piva Březňák a Zlatopramen, likér Klášterní tajemství, lihovina Stará myslivecká, mýdlo s jelenem, kosmetické přípravky Elida a další. Pro projekt byl objeven i regionální pekařský výrobek Trmická maková mušle, jejíž příprava se stala soutěžní disciplínou jedné z tematických akcí.
Výstup, tedy Slavné ústecké značky, byly zpracovány do podoby propagačních předmětů, které jsou nabízeny v Informačním středisku města a jsou prezentovány při příležitosti různých městských akcí. Každé z dárkových balení je opatřeno informací (i v jazykových mutacích), jakou vazbu mají dané výrobky na město. Ve spolupráci s Českým rozhlasem SEVER vznikl také CD s mluveným slovem, kde jsou všechny ústecké značky představeny. Mimo to vznikla série replik starých plechových cedulí a série magnetek.
Start of activity:
01.04.2011
End of activity:
30.04.2014
Attachment
How was the activity funded?
Převážně z rozpočtu města na daný kalendářní rok.
Recommendations and inspiration
What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention?
Media, promotion
How was the communication with the media and what were the media outcomes?
Propagační kampaň získala jednotný design, včetně nově vytvořeného loga „Originally made in Ústí nad Labem“. V rámci propagace bylo využito jak klasických letáků, plakátů či pozvánek, tak i formát billboardu. K přípravě mediální kampaně byli přizváni vedle herců i umělci z oblasti výtvarného umění. Motiv slavných lokálních značek získal podobu klipu (ke zhlédnutí zde ). Vzniklo také pop-artové zpracování tématu, které se objevilo na buttonech, tričkách, a bylo využito na kalendářích pro rok 2012 a 2013.
Kampaň provázela výstava v Informačním středisku města Ústí nad Labem. Jednotlivé značky „Originally made in Ústí nad Labem“ pak byly prezentovány v rámci tematických akcí.
Attachment:
Partakers
Name:
Statutární město Ústí nad Labem
Company number or other registration data:
00081531
Address:
Velká Hradební 236/8, 401 00 Ústí nad Labem
Web:
http://www.usti-nad-labem.cz
Another partakers
Název: Muzeum města Ústí nad Labem
IČO nebo jiný registrační údaj: 00361321
Adresa: Masarykova 1000/3, 400 01 Ústí nad Labem
Web: http://www.muzeumusti.cz
Detailně zpracované dobré praxe
Nejčtenější dobrá praxe z tématu
ZdravaMesta.cz, T: +420 602 500 639, E: info@zdravamesta.cz
Sledujte Zdravá města, obce, regiony
Podpořeno
Technická správa
portálu a doplňování informací jsou financovány za podpory Operačního programu Zaměstnanost, Fondů EHP a z vlastních zdrojů NSZM ČR.
Za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj.