• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Rožnov p.R.: Portál životních situací

Zjednodušit proces řešení záležitostí na úřadě, ušetřit čas občanům a efektivně využít moderní technologie má za úkol nový Portál životních situací, který je dostupný na webu města www.roznov.cz. V základních 12 oblastech poskytuje jednoduchý návod, jak se v dané situaci zachovat, co je potřeba vyřídit, koho kontaktovat nebo jaké formuláře vyplnit. A to vše lze zjistit z pohodlí domova díky pár kliknutím napříč portálem. Ten navazuje na pilotní projekt průvodce Chci stavět.

more info about the municipality

Basic information

Name of the city/town/region: Rožnov pod Radhoštěm
Surname, firstname: Kučera, Jan
Organization: Město Rožnov pod Radhoštěm
E-mail: kucera@roznov.cz
Phone: 571 661 103
Subject: Informovanost, informační systémy a technologie (e-goverment)

Description and outputs

Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? Cílem bylo zmapovat činnosti městského úřadu a převést do přehledného systému tak, aby pomohl občanům města se lépe zorientovat ve věcech, které potřebují vyřídit. Postupně bylo popsáno 12 agend odborů městského úřadu, které jsou v největším kontaktu s veřejností. Byly zmapovány a přehledně popsány např. bydlení, přestupky, životní prostředí, místní poplatky, ale i běžné záležitosti občanů jako např. vyřízení dokladů, změna trvalého pobytu, narození dítěte, úmrtí blízké osoby, uzavření manželství, změna jména apod. V případě začínajícího podnikaní zde může občan nalézt podrobný návod, jak postupovat v komunikaci s úřadem.
Popisy obsahují s kým danou situaci řešit, jaké doklady potřebuji, jaké jsou poplatky, jaký formulář je potřeba a další důležité informace, které pomohou občanovi se zorientovat v dané problematice a nachystat si předem všechny potřebné podklady.
Na popsáni agend a vytvoření interaktivní interaktivních kroků byl použit software ATTIS, který umožňuje vytvořit webovou aplikaci. Zároveň je připravena i papírová podoba těchto popisů, která je vždy k dispozici u daného zaměstnance a současně je ke stažení ve zmíněné aplikaci.
Aplikace může pomoci i zaměstnancům městského úřadu, kteří vidí, jaké další činnosti se napříč úřadem dělají a případně i mohou občanovi pomoci s odkazem na portál životních situací.
Start of activity: 01.09.2020
End of activity: 31.01.2021
How was the activity funded? Portál životních situací byl vytvořen v rámci projektu Efektivní úřad II klíčové aktivity Procesní řízení (Modernizace a zefektivnění výkonu veřejné správy ve městě Rožnov pod Radhoštěm,
CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002999

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? Hlavní je průběžně komunikovat jak s úředníky (k čemu to je, co jim přinese, co ulehčí, co pro to musí udělat apod.), tak samozřejmě hlavně s občany (výhody, výzva k využívání). Průběžný sběr zpětné vazby a řešení námětů ke zlepšení je zcela zásadní. Velmi se osvědčilo dávat přesah na externí organizace (např. v případě Chci stavět dát seznam realitních kanceláří, odkazy apod.), s tím pak případně upozornit, že město neručí za správnost údajů. Je to však vstřícný a zjednodušující krok pro samotného uživatele - občana.

Risk, obstacles and positive moments in the implementation process

During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? Již od počátku jsme měli zájem obsáhnout i dopravní přestupky - např. situace, kdy občanovi přijde výzva k uhrazení pokuty na konkrétní vozidlo, ale to již není jeho, protože jej prodal. Co má v tento moment udělat? Konkrétní postup nalezne jednoduše na nově zřízeném portálu.
Zapracovat tuto oblast oblast bylo složitější, ale podařilo se.

Monitoring and evaluation

Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? Byl proveden detailní sběr zpětné vazby, důkladného testování a prověření systému a návazné připomínkování ze strany pracovníků úřadu i občanů. Ke sběru zpětné vazby dochází průběžně, s podněty město pracuje.
What findings have you encountered thanks the evaluation process? Připomínky byly zapracovány a systém byl upraven dle požadavků. Do buducna bude řešena ještě grafika portálu.
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? Bude se postupně rozšiřovat na všechny životní situace v oblasti města s pravidelnou aktualizací.

Media, promotion

How was the communication with the media and what were the media outcomes?

Portál byl průběžně inzerován (tiskové zprávy, zpravodaj města, místní TV). Součástí aktivity bude také konference (14.4.2021), kdy se Portál představí veřejnosti a dalším institucím. Tisková zpráva města: Město Rožnov pod Radhoštěm spustilo Portál životních situací reportáž v TV Beskyd: Rožnov nabízí na webu pomoc při řešení životních situací

Partakers

Name: Město Rožnov pod Radhoštěm
Company number or other registration data: 00304271
Address: Masarykovo náměstí 128, 75661 Rožnov pod Radhoštěm
Web: http://www.roznov.cz

Another partakers

Název:ATTIS - manažerský software
IČO nebo jiný registrační údaj:258 949 78
Adresa:Hanušova 10/100, 779 00 Olomouc
Web:https://www.attis.cz
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

Rožnov pod Radhoštěm

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe z tématu